deelnemers gezocht voor Holland's Got Talent

• mandy.soons@bluecircle.tv

Hallo!

Voor het televisieprogramma Holland's Got Talent zijn wij op zoek naar getalenteerde mensen met bijzondere acts.

Holland's Got Talent is een open podium voor talent in Nederland. Wij proberen in onze show zoveel mogelijk diversiteit te brengen: vorig jaar hadden wij naast een burlesque paaldanseres, freerunners, een buikspreker en een operazanger ook een straatartiest op het podium. Dat was fantastisch en dat willen we dit jaar graag evenaren. Vandaar deze oproep.

Iedereen mag meedoen, jong en oud, in groepjes of alleen. De enige ‘regel’ is dat een act twee minuten mag duren, verder is het optreden geheel voor eigen invulling.

Inschrijven kan via www.rtl.nl/hollandsgottalent

Als je meer informatie nodig hebt geef ik die graag: 035 - 678 5153 of: mandy.soons@bluecircle,tv

Groeten Mandy

Redactie Holland's Got Talent

• Frans

Beste Mandy,

de meeste jongleurs die ik ken willen graag laten zien wat ze kunnen. Alleen niet in de vorm van een talentenjacht.

Beter verwoord dan ik het ooit zal kunnen:

http://matricardo.blogspot.com/2010/10/its-that-time-of-year-again.html

Succes Frans

• Co Stuifbergen

Ik vind dat een professionele jongleur gewoon voor zijn werk betaald moet worden.

Bij een talentenjacht is er een kans op een prijs, maar maar nog meer kans om niet te winnen.

Dat zou nog acceptabel zijn als de jury deskundig is, en er duidelijke criteria zijn om te winnen.

Maar dat is onmogelijk als je jongleurs met muzikanten vergelijken moet.

Dan is HGT hoogstens leuk voor amateurs (daar reken ik mezelf toe),

maar ik meen dat in sommige programma's de jury nogal van afzeiken houdt.

En kijk uit dat je niet een contract ondertekent waardoor je niet meer zelfstandig werken kunt.

• eenwieler

Dat is precies de reden waarom ik al een aantal jaar de uitnodigingen en telefoontjes afsla.

Ik geef ook duidelijk aan waarom:

Als jongleur kun je niet iedere week een compleet nieuwe act maken of kopieren. Als zanger kun je een andere liedje coveren.

Begin je met 3 ballen is het niet indrukwekkend genoeg en wordt je weg gedrukt. Begin je met 7 om vervolgens met 5 te jongleren. Tja dan is je hoogte punt geweest en wordt je ook weg gedrukt.

Dropmontages. Waarom moet een kegel die een keer valt vanuit alle hoeken geshowt worden. Ik geloof niet dat ze bij zangers een valse noot herhalen.

Deskundige jury: waarom heb je een circusdirecteur als er niet eens om zijn mening gevraagd wordt als er een artiest in zijn specialiteit meedoet

Het laatste jaar bij SBS is er verbetering beloofd. Niet veel van gezien.

Het jaar erop werd ik gebeld door RTL met de mededeling dat er verbetering zou komen met een totaal nieuw concept. Niet veel van gezien.

Dit jaar zijn mij wederom verbeteringen beloofd. Om ene vage reden heb ik er een hard hoofd in dat het voor jongleurs ook echt positief veranderd.

En het leuke is: volgend jaar zeg ik wederom het zelfde als ik weer diverse mailtjes krijg rechtstreeks aan mijn stichting, via mailingslisten van circomundo en uiteraard telefonisch.

Dit waren voor mij een paar simpele argumenten om ze wederom af te wijzen.

Over jongleurs betalen. Dit is een lastige kwestie. Je kan ook niet alle deelnemers betalen. Dus waar maak je het onderscheid? Het lastige is dat er niet veel jongleurs zijn in vergelijking met dans of zang. En voor deze 2 genres kan een dergelijk programma een heel goed opstapje zijn om bekender te worden en misschien ook wel als semi-prof verder te gaan. Dus daarvan krijgen ze genoeg aanmeldingen. Bij jongleurs, ik kan me niet voorstellen dat een Niels Duinker of Marco Bonisimo zich aanmelden voor dit programma. Ze hebben wel wat beters te doen i.p.v. aan een programma meedoen zonder betaald te worden en daarnaast een hoop klussen moeten afzeggen. De amateur jongleurs voelen zich vaak weer niet goed genoeg. Want het programma zegt het al: ze zoeken het talent van Nederland. Dus niet een amateur die toevallig ook met 3 balletjes kan gooien.

Ach we hebben in ieder geval weer iets te discusieren op dit forum.

Ferko

• Esther

Ik voel zelf ook niet de ambitie of behoefte om mee te doen maar ik denk dat Michael met zijn diabolo's vorig jaar wel heeft bewezen dat je ook als jongleur heel goed naar voren kan komen in HGT.

• Jos M

Hallo Allen,

Laat ik na 3 jaar mijn mening, of eerder gezegd mijn opgekropte frustratie over dit programma maar eens verwoorden

Ik ben een aantal jaar geleden bij een opname geweest om een jonglerende vriend aan te moedigen.

Ik vind het een verschrikkelijk vernederend, respectloos en senstatiegericht programma.

Mensen moeten eerst een soort auditie doen voordat ze naar de opnames doormogen, Sommige zijn gewoon zo slecht dat ze opzettelijk daar op het podium geslingerd worden om vervolgens compleet belachelijk gemaakt te worden door jury en door publiek. Ik vind dat echt verschrikkelijk en dat wordt als sensatievoer op tv uitgezonden.

Ik weet dat Juggling Jay ook mee heeft gedaan, mag toch wel zeggen dat hij bij de beste jongleurs van Nederland van hoort, kreeg niet eens de kans om zijn act te voltooien, ook dat vind ik een verschrikkelijk element, dat mensen niet eens de kans krijgen hun complete act te laten zien.

Het publiek wordt gewoon verschrikkelijk opgenaaid en mag alles maar roepen en schreeuwen, sorry, maar waar ben je dan mee bezig. Mensen komen niet kijken en genieten van wat er komt, maar komen om mensen voor schut te zetten, of helemaal de hemel in te prijzen.

De Jury weet van te voren alles van degene die op het podium staat en onegacht hoe goed ze zijn, serveren ze je af op wat zij van je weten, ik vind het compleet hypocriet. En ze zullen ook al wel voor ogen hebben wat voor artiest ze graag zien winnen.

Jongleurs horen niet thuis bij dit soort tv-programma's. dus ik hoop dat ze hun energie steken in shows en acts die wel gezien willen worden. zoals op een NJF, ben blij dat ik over morgen daar weer heen ga.

Jongleurs blijf dicht bij jezelf en laat jezelf in je waarde….

Gr Jos

• Tristan Bruin

Amen Brothers..

Tegenwoordig hebben we onze eigen jongleerkanaal toch? en de youtubbers( kijkers/uploaders) zijn toch al een jury?..

Mensen kunnen ook op internet kijken in plaats van op die bank te hangen en naar een programma kijken dat op veel kijkcijfers aast.

Ik heb eens een keer mee gedaan met een talentenjacht en het waren voornamelijk muzikanten( ikzelf ook). Vervolgens vonden ze het hartstikke leuk maar het was ‘'jongleren’'. Sitewattus? In Frankrijk werd destijds een gruwelijk voetballer naar huis gestuurd. Ja hadden ze al gezien. :S

Dan maar weer een liedje zingen?

Denk dat je met dat programma eerder 5 goede artiesten zou moeten zoeken( Circuskunsten, Muziek, Comedie etc) en die tegen mekaar laat strijden en meerdere kansen geeft. Misschien snel afgelopen maar zo leer je het fijne uit een bepaalde discipline kennen en niet duizenden flapdrollen voor schut zetten en de boel uitzenden.

Cheers,

Tristan

• JohanS

Hallo, NJF kreeg laatst ook weer zo'n mail. Er zijn vast mensen die het leuk vinden om te lezen. Met name die laatste mail heeft mij er toe gebracht het hier te plaatsen. Gewoon blijven proberen en ook nog naar ‘handige contactgegevens’ durven vragen. Suggesties voor een reactie?

gr, Johan

——————————————————————————————————

From: M.

Sent: donderdag 8 september 2011 14:10

To: info@njf2011.nl

Subject: TV programma “Wie niet wedt, wie niet wint”

Geachte lezer,

Op de website www.njf2011.nl kwam ik dit emailadres tegen en ik zou u graag een aantal vragen willen stellen over jongleren en de mogelijkheden daarvan. Mijn naam is M. en ik werk als redacteur voor het nieuwe SBS6 programma “Wie niet wedt, wie niet wint”.

In Wie niet wedt, wie niet wint laten mensen zich van hun meest verrassende kant zien. Jeroen van der Boom zoekt bijzonder talent en daagt ze uit. Kandidaten met een buitengewone, grappige, bizarre, gewaagde of spectaculaire fysieke of mentale weddenschap mogen zich komen bewijzen in Wie niet wedt, wie niet wint. Kun jij bijvoorbeeld alle landen van de wereld aan hun vorm herkennen of, gewapend met een samoerai zwaard, tennisballen die door een kanon worden afgevuurd doormidden slicen, geef je dan op! Kandidaten die het waar weten te maken, gaan naar huis met een mooi geldbedrag. Maar misschien is er iemand die het nog beter of sneller kan en wordt het record weer verbroken.

Voor ons programma zijn we dus op zoek naar mensen met bijzondere talenten en daarom lijkt het ons bijzonder leuk om iets met jongleren te doen. Eigenlijk zijn we dus op zoek naar mensen die zoiets als dit http://www.youtube.com/watch?v=i_eNakQOvT4 kunnen. Denkt u dat er in

Nederland iemand is die dit kan of dit zou kunnen leren en die het leuk vind om aan ons programma mee te werken?

Ik hoop iets van u te horen.

Met vriendelijke groet,

M.

Redacteur “Wie niet wedt, wie niet wint”

Van: J.

Verzonden: do 8-9-2011 14:27

Aan: M.

Onderwerp: RE: TV programma “Wie niet wedt, wie niet wint”

Dag M,

Wij werken helaas niet mee aan dit soort programma's omdat wijzelf, onze deelnemers en onze vrienden daar niet op zitten te wachten. Waarom kunt u denk ik het beste lezen hier: http://matricardo.blogspot.com/2010/10/its-that-time-of-year-again.html

en in de reacties op dit bericht: http://jongleren.startpagina.nl/prikbord/14011645/deelnemers-gezocht-voor-hollands-got-talent die mijns inziens erg goed de algemeen geaccepteerde houding van de jongleercommunity weergeeft ten aanzien van dit soort verzoekjes.

Dus om antwoord te geven op uw vragen. Ja, er zijn genoeg mensen in Nederland die dit kunnen. Nee, ik denk dat ze het niet leuk vinden om aan uw programma mee te werken. Wellicht kunt u zelf komen kijken bij het NK jongleren dan kunt u zien wat wij allemaal in huis hebben. http://www.nkjongleren.nl/

Mvg, J.

Sent: donderdag 8 september 2011 14:42

To: J.

Subject: RE: TV programma “Wie niet wedt, wie niet wint”

Beste J,

Dank voor uw snelle antwoord. Jammer dat uw reactie niet wat positiever is. Ik denk namelijk dat een dergelijk optreden in ons programma goede promotie voor het jongleren zou zijn. Tevens zou het inspirerend kunnen werken voor de jongere kijkers van ons programma. Dus als u toch iemand kent die het wellicht leuk zou vinden om zijn kunsten te vertonen op de landelijke televisie kunt u altijd contact met me opzoeken.

Nogmaals dank voor uw reactie op mijn oproep.

Met vriendelijk groet,

M.

Sent: maandag 12 september 2011 10:57

To: J.

Subject: RE: TV programma “Wie niet wedt, wie niet wint”

Geachte J,

Inmiddels heb ik contact gehad met S. Wat opvallend is, is dat hij beweert dat het filmpje van de met hamer jonglerende man nep is en dat er niemand te vinden is die het kan. U zegt in uw email dat er wel mensen moeten zijn die dit kunnen. Kent u mensen die dit zouden kunnen en zou u kunnen polsen of deze geïnteresseerd zijn om hun persoonlijke uitdaging met ons te delen.

Voor uw informatie: wij zijn niet een typisch talentenjacht programma, wij zoeken mensen die een persoonlijke uitdaging aan willen gaan.

Misschien heeft u nog handige contactgegevens van mensen die ons verder zouden kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,

M.

• Rob H

Tevens zou het inspirerend kunnen werken voor de jongere kijkers van ons programma.

En is dat positief? Allemaal kleine kinderen die het na gaan proberen te doen om te jongleren met hamers. :)

• eenwieler

Wel grappig om te zien hoe kansloos ze de jongleurs proberen te strikken. Ik ben zelf nu ook 1 x door SBS voor Holland Got Talent gebeld en 2 x door RTL 4 voor het verbeterde concept wat jongleur vriendelijk zou zijn.

Toch heb ik dit jaar alweer genoeg over Holland Got Talent gehoord om er niet eens meer over na te denken voor een langere tijd.

Dus ik zou er niet eens over na denken om aan dit programma mee te doen.

Ferko